Організація роботи хімічного гуртка «Хімія у повсякденному житті» в ВСП «Гуманітарно-педагогічному фаховому коледжі» Мукачівського державного університету

        Забезпечення надання якісних освітніх послуг обумовлює організацію різних форм і застосування  різноманітних  методів позааудиторної  роботи  із здобувачами освіти. У підготовці   компетентного і конкурентоспроможного фахівця викладачу допомагає гурткова робота,  яка стає продовженням навчального процесу і спрямована на поглиблення теоретичних знань та набуття і закріплення практичних навичок.

        Уже протягом багатьох років у нашому коледжі працює   хімічний гурток «Хімія у повсякденному житті». Керівником гуртка є викладач природничих дисциплін Куриляк Валентина Іванівна.

  При його організації дотримуються такі вимоги:

     – творчий підхід;

     – планомірність досліджень;

     – прикладний характер досліджень;

     – практичність;

     – індивідуальність окремих завдань та гурткових досліджень.

        Хімія у нашому житті  займає важливе місце і має набагато більше значення, ніж ми думаємо. Чи то ми готуємо їжу, миємо посуд, ми  весь час стикаємось з хімічними реакціями, хоча рідко про це задумуємось. Наш організм, кожна його клітина ― це складна хімічна лабораторія зі своїми закономірностями і вимогами до умов навколишнього середовища. І чим більше знань отримає студент з хімії, тим менше він буде мати життєвих проблем, які пов’язані і з особистою безпекою, правильним харчуванням та екологією.

    Хімічний гурток створений для тих:

      1.Хто любить хімію!

      2.Хто не любить хімію!

      3.Хто ще не знає, що він любить хімію!

      Під час роботи хімічного гуртка ми прагнемо довести, що: « Хімія для нас, не просто звук. Хімія ― опора і основа всіх,  як є,  без винятку наук!

     Актуальність гуртка викликана тим, що дитина з народження оточена різними речовинами і повинна вміти з ними поводитись. Знайомство здобувачів освіти з речовинами, з яких складається навколишнє середовище, дозволяє:

      – розширити взаємозв’язок  людини і речовин в її  середовищі існування;

     –  створити умови для гармонійного розвитку особистості і формування цілісної картини світу;

    – сприяє розвитку екологічної культури здобувачів освіти, відповідального ставлення до природи;

    – обґрунтовує необхідність ведення здорового способу життя для збереження здоров’я.

       Мета роботи  гуртка:

      – повідомити здобувачам освіти  інформацію про речовини, які нас оточують у повсякденному житті;

      – розвивати їх пізнавальні інтереси та творчі здібності ;

      – підвищувати інформаційну та комунікативну компетентність здобувачів освіти;

      – формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я;

     – розвивати і збагачувати власний досвід та уявлення здобувачів освіти про навколишній світ і методи наукового пізнання природи;

     – навчити застосовувати набуті знання у  практичній діяльності;

     – розглядати та вивчати основні компоненти їжі, формувати в здобувачів освіти елементарні навички визначення якості продуктів харчування.

        Реалізація програми гуртка сприяє вирішенню наступних завдань:

      1.Поглибленню та розширенню знань здобувачів освіти про будову, властивості, застосуванні засобів побутової хімії, ліків, косметики та інших речовин та методах  добування нових матеріалів;

     2.Розвитку пізнавального інтересу до природничих наук.

     3.Розвитку умінь працювати з науково-методичною та довідковою літературою, порівнювати, виділяти головне, узагальнювати, систематизувати матеріал.

    4.Розвитку навичок  виконання хімічного експерименту, самостійності, працелюбства, творчого підходу .

     Робота хімічного гуртка коледжу базується на :

   – особистісно-орієнтованому навчанні та вихованні;

  – раціональному використанні здобувачами освіти вільного часу;

  – розвитку міжпредметних зв’язків хімії з іншими науками;

   – системності та послідовності у вивченні навчального матеріалу.

      Беручи участь у роботі хімічного гуртка здобувачі освіти вчаться:

      – системно мислити;

      – працювати у мережі Інтернету;

      – працювати з лабораторним обладнанням.

       Обов’язковим є диференційований підхід до кожного студента-гуртківця, який залежить від його вподобань, знань, умінь та навичок. Кожне заняття включає теоретичний матеріал  і практичну роботу. Засоби контролю за ефективністю навчання та оцінка знань: педагогічне спостереження, тестування, анкетування, бесіди з гуртківцями, написання рефератів, науково-дослідних робіт, підготовка презентацій та захист цих робіт.

    Реалізація програми хімічного гуртка сприяє підвищенню інтересу до хімії та розвитку внутрішньої мотивації вчення. Створення проектних робіт, робота над рефератами дозволяють сформувати у здобувачів освіти уміння самостійно набувати та застосовувати знання, а також розвивати їх творчі здібності. Домашні творчі роботи розвивають дослідницькі навики, вчать відбирати та систематизувати матеріал.

      Беручи участь в роботі хімічного  гуртка здобувачі освіти будуть знати склад та властивості речовин, які оточують нас у повсякденному житті. А саме, методи очистки питної води, способи надання допомоги при отруєнні хімічними речовинами, які використовуються в повсякденному житті, правила користування  засобами побутової хімії, правила зберігання та вживання харчових продуктів, виготовлення паперу в домашніх умовах тощо. А також будуть уміти проводити хімічний експеримент, готувати розчини, дотримуватись правил безпеки при роботі з лікарськими препаратами , засобами гігієни та побутової хімії.

        В діяльності гуртка використовуються інформаційно-пошукові , проблемні та професійно-орієнтовані завдання, які дозволяють підвищити інтерес  здобувачів освіти до обраної професії, активізувати і закріпити теоретичні знання і практичні навички, підвищити їх професійну підготовку , навчити роботі з інформацією.

    Професійне і ділове спілкування при виконанні завдання розвиває комунікативну компетенцію здобувачів освіти і підвищує їх відповідальність за формування міжособистісних зв’язків у колективі.

 

Хімічний гурток «Отримання біогазу з опалого листя»
Хімічний гурток. Проєкт «Сучасна екологія»