
Забезпечення надання якісних освітніх послуг обумовлює організацію різних форм і застосування різноманітних методів позааудиторної роботи із здобувачами освіти. У підготовці компетентного і конкурентоспроможного фахівця викладачу допомагає гурткова робота, яка стає продовженням навчального процесу і спрямована на поглиблення теоретичних знань та набуття і закріплення практичних навичок.
Уже протягом багатьох років у нашому коледжі працює хімічний гурток «Хімія у повсякденному житті». Керівником гуртка є викладач природничих дисциплін Куриляк Валентина Іванівна.
При його організації дотримуються такі вимоги:
– творчий підхід;
– планомірність досліджень;
– прикладний характер досліджень;
– практичність;
– індивідуальність окремих завдань та гурткових досліджень.
Хімія у нашому житті займає важливе місце і має набагато більше значення, ніж ми думаємо. Чи то ми готуємо їжу, миємо посуд, ми весь час стикаємось з хімічними реакціями, хоча рідко про це задумуємось. Наш організм, кожна його клітина ― це складна хімічна лабораторія зі своїми закономірностями і вимогами до умов навколишнього середовища. І чим більше знань отримає студент з хімії, тим менше він буде мати життєвих проблем, які пов’язані і з особистою безпекою, правильним харчуванням та екологією.
Хімічний гурток створений для тих:
1.Хто любить хімію!
2.Хто не любить хімію!
3.Хто ще не знає, що він любить хімію!
Під час роботи хімічного гуртка ми прагнемо довести, що: « Хімія для нас, не просто звук. Хімія ― опора і основа всіх, як є, без винятку наук!
Актуальність гуртка викликана тим, що дитина з народження оточена різними речовинами і повинна вміти з ними поводитись. Знайомство здобувачів освіти з речовинами, з яких складається навколишнє середовище, дозволяє:
– розширити взаємозв’язок людини і речовин в її середовищі існування;
– створити умови для гармонійного розвитку особистості і формування цілісної картини світу;
– сприяє розвитку екологічної культури здобувачів освіти, відповідального ставлення до природи;
– обґрунтовує необхідність ведення здорового способу життя для збереження здоров’я.
Мета роботи гуртка:
– повідомити здобувачам освіти інформацію про речовини, які нас оточують у повсякденному житті;
– розвивати їх пізнавальні інтереси та творчі здібності ;
– підвищувати інформаційну та комунікативну компетентність здобувачів освіти;
– формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я;
– розвивати і збагачувати власний досвід та уявлення здобувачів освіти про навколишній світ і методи наукового пізнання природи;
– навчити застосовувати набуті знання у практичній діяльності;
– розглядати та вивчати основні компоненти їжі, формувати в здобувачів освіти елементарні навички визначення якості продуктів харчування.
Реалізація програми гуртка сприяє вирішенню наступних завдань:
1.Поглибленню та розширенню знань здобувачів освіти про будову, властивості, застосуванні засобів побутової хімії, ліків, косметики та інших речовин та методах добування нових матеріалів;
2.Розвитку пізнавального інтересу до природничих наук.
3.Розвитку умінь працювати з науково-методичною та довідковою літературою, порівнювати, виділяти головне, узагальнювати, систематизувати матеріал.
4.Розвитку навичок виконання хімічного експерименту, самостійності, працелюбства, творчого підходу .
Робота хімічного гуртка коледжу базується на :
– особистісно-орієнтованому навчанні та вихованні;
– раціональному використанні здобувачами освіти вільного часу;
– розвитку міжпредметних зв’язків хімії з іншими науками;
– системності та послідовності у вивченні навчального матеріалу.
Беручи участь у роботі хімічного гуртка здобувачі освіти вчаться:
– системно мислити;
– працювати у мережі Інтернету;
– працювати з лабораторним обладнанням.
Обов’язковим є диференційований підхід до кожного студента-гуртківця, який залежить від його вподобань, знань, умінь та навичок. Кожне заняття включає теоретичний матеріал і практичну роботу. Засоби контролю за ефективністю навчання та оцінка знань: педагогічне спостереження, тестування, анкетування, бесіди з гуртківцями, написання рефератів, науково-дослідних робіт, підготовка презентацій та захист цих робіт.
Реалізація програми хімічного гуртка сприяє підвищенню інтересу до хімії та розвитку внутрішньої мотивації вчення. Створення проектних робіт, робота над рефератами дозволяють сформувати у здобувачів освіти уміння самостійно набувати та застосовувати знання, а також розвивати їх творчі здібності. Домашні творчі роботи розвивають дослідницькі навики, вчать відбирати та систематизувати матеріал.
Беручи участь в роботі хімічного гуртка здобувачі освіти будуть знати склад та властивості речовин, які оточують нас у повсякденному житті. А саме, методи очистки питної води, способи надання допомоги при отруєнні хімічними речовинами, які використовуються в повсякденному житті, правила користування засобами побутової хімії, правила зберігання та вживання харчових продуктів, виготовлення паперу в домашніх умовах тощо. А також будуть уміти проводити хімічний експеримент, готувати розчини, дотримуватись правил безпеки при роботі з лікарськими препаратами , засобами гігієни та побутової хімії.
В діяльності гуртка використовуються інформаційно-пошукові , проблемні та професійно-орієнтовані завдання, які дозволяють підвищити інтерес здобувачів освіти до обраної професії, активізувати і закріпити теоретичні знання і практичні навички, підвищити їх професійну підготовку , навчити роботі з інформацією.
Професійне і ділове спілкування при виконанні завдання розвиває комунікативну компетенцію здобувачів освіти і підвищує їх відповідальність за формування міжособистісних зв’язків у колективі.





