
Вишивка – це унікальне мистецтво народної графіки української нації, яке зберігає і несе в собі нашу багатовікову культуру.
Це код української нації, безцінний спадок українців.
Леся Воронюк

Заклади освіти можна вважати центральною ланкою прилучення молоді до національної культури й традицій рідного народу, системи формування національної самосвідомості. Значний потенціал естетичного й морального виховуючого впливу на особистість майбутнього учителя, формування у неї національної самосвідомості має народне декоративно-ужиткове мистецтво. Саме тому в нашому коледжі вже тривалий час працює гурток «Вишиванка». Керівник гуртка – Куцик Ольга Гаврилівна, викладач трудового навчання.
Серед розмаїття видів українського декоративно-ужиткового мистецтва народна вишивка займає особливе місце. Вишиті речі концентрують високі інтелектуальні й емоційні якості нашого народу, є зразками і показниками духовної й матеріальної культури нації. Серед інших виробів декоративно-ужиткового мистецтва вишиванки виконують головну пізнавально-народознавчу й виховну функції, бо пов’язані з людиною, її менталітетом, духовністю, свідомістю, творчою працею.
Робота гуртка спрямована на поглиблене вивчення та засвоєння технік української народної вишивки, її історії, традицій використання, а також вивчення сучасних технік вишивання.




Метою роботи гуртка є формування ряду компетентностей особистості засобами декоративно-ужиткового мистецтва, зокрема вишивки:
– пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями, знаннями, техніками та технологіями декоративно-ужиткового мистецтва, декоративної творчості нашого народу; народної манери виконання швів;
– практичної, що сприяє оволодінню навичками вишивання різними техніками; вивченню кращих зразків народної творчості при засвоєнні технологій вишивки;
– творчої, що забезпечує формування творчих здібностей здобувачів освіти, відповідних навичок та вмінь, розвиток індивідуальної майстерності при виготовленні творчих робіт;
– соціальної, що сприяє формуванню дбайливого та шанобливого ставлення до народних традицій, культури, національної самосвідомості; формування естетичного смаку; популяризації декоративно-ужиткового мистецтва.
Діяльність гуртка сприяє реалізації таких завдань:
- отримання відповідної історико-культурної інформації;
- залучення здобувачів освіти до науково-дослідної діяльності, спрямованої на самостійне вивчення та дослідження народної вишивки;
- уміння аналізувати, порівнювати, відчувати явища декоративно-ужиткового мистецтва, розуміти почуття і думку автора;
- орієнтація на відродження та популяризацію народних свят, обрядів, елементів етнокультури;
- збагачення й урізноманітнення практичної діяльності здобувачів освіти;
- розширення переліку спеціальних знань, умінь та навичок;
- удосконалення психофізіологічних якостей особистості (творчої активності, спостережливості, смаку, сприйняття, координації рухів тощо), емоційно-образне мислення, яке лежить в основі художньої творчості.
Гурток «Вишиванка» працює для здобувачів освіти:
- яких вабить чарівний світ української вишивки та народних традицій;
- які бажають навчитися створювати своїми руками неповторні вишиті вироби та сувеніри до свят;
- які звикли з користю проводити свій вільний час.

На заняттях гуртка здобувачі освіти мають змогу навчитися:
- вишивати хрестиком, гладдю, мережкою;
- виготовляти об’ємні вишиті вироби та вітальні листівки;
- вишивати бісером;
- вишивати атласними стрічками;
- створювати панно-картинки;
- виконувати різні види рушникових швів та багато іншого.
Результатом художньо-трудової діяльності на заняттях з народної вишивки є виготовлення декоративно-ужиткових виробів, оздоблених ручними швами в народних традиціях. Роботи гуртківців використовуються для оформлення виставок та різних міроприємств, які проходять в коледжі.
Учасники гуртка «Вишиванка» долучились до виготовлення національних костюмів танцювального колективу коледжу «Латірчанка».

Спілкування студентів з творами народного мистецтва, їх безпосередня участь у самому процесі виготовлення корисних і потрібних речей сприяє формуванню моральних якостей, які генетично пов’язані з традиціями морального виховання.

