
Людина завжди намагалася оточувати себе гарними речами: в інтер’єрі, одязі, прикрасах, іграшках… І для цього постійно вигадувала різні техніки та направлення в декоративно-ужитковому мистецтві.
Художньо-естетичний напрямок декоративно-ужиткового мистецтва — один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують естетичні та практичні якості. Декоративне означає «прикрашати». Ужиткове ж означає, що речі мають практичне застосування , а не лише є предметом прекрасного.

У гуртковій роботі студент не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності та неповторності, він розвиває, доповнює знання й навички, вдосконалює їх, а разом і себе. Гурткова робота дає здобувачу освіти шанс на самовияв, на прояв своїх ініціатив з подальшим впровадженням їх у практику. На сьогодні до числа найбільш актуальних проблем освіти належить проблема змістовного наповнення.
Особливий акцент у змісті гуртка зроблено на відродження українських традицій; залучення вихованців до заняття рукоділлям формує в них естетичний смак, повагу до рідної батьківщини, традицій свого народу, розвиває творчі здібності, бережливе ставлення до праці. Особливість полягає у вихованні у дітей почуття самосвідомості. Вміння помічати й розуміти прекрасне, цінувати його, створювати вироби своїми руками – це все збагачує духовний світ студента.

Під час роботи з виробами в учнів розвиваються старанність, працьовитість, формується творче ставлення до праці, виробляються певні навички та вміння, які можуть знадобитись у житті.
Мета не просто навчити гуртківців виготовляти вироби, а й показати їм їх творчі можливості, стимулювати їх до власної творчої діяльності до самовираження та самовдосконалення.
Метою занять є формування компетентностей особистості у процесі технічної творчості.
Основні заняття полягають у формуванні таких компетентностей:
- пізнавальної: ознайомлення з основами технічної творчості, декоративно – ужиткового мистецтва, моделювання і конструювання; оволодіння поняттями, знаннями про матеріали та інструменти;
- практичної: формування вмінь і навичок роботи з різними матеріалами та інструментами, прийомів виготовлення виробів і виконання технологічних операцій;
- творчої: задоволення потреб особистості у творчій самореалізації; формування творчої особистості, її художнього смаку, пізнавального інтересу, творчої уяви, фантазії, емоційний, фізичний та інтелектуальний розвиток;
- соціальної: виховання поваги до звичаїв і традицій українського народу, бережливого ставлення до рідної природи; розвиток позитивних якостей емоційно- вольової сфери (доброзичливе ставлення до людей, охайність і старанність у роботі).
Навчання в гуртку допомагає краще засвоювати матеріал багатьох шкільних предметів і навчальних курсів: «Художня праця», «Трудове навчання», «Мистецтво», а також інших.






Заняття проводяться у формі групових гурткових занять із індивідуально-фронтальною роботою. Під час занять використовуються різноманітні методи навчання:словесні (лекції, бесіди, пояснення) і наочні (креслення, ілюстрації, схеми), практичні. Вагоме місце у навчальному процесі гуртка займають ігри, конкурси і вікторини, як методи стимулювання.

Програма гуртка містить у собі теоретичну та практичну частини.
Для реалізації теоретичних завдань використовуються: розповідь, яка супроводжується показами ілюстрацій, бесіда з оглядом виробів та аналізом їхніх конструкцій.
Практична частина роботи включає вибір зразка виробу(моделі); підбір матеріалів, з якого буде виготовлятися виріб; виготовлення та оздоблення виробу.
Для виконання особливо складних робіт і в період підготовки до виставок робіт проводяться індивідуальні заняття для найбільш обдарованих дітей.
На заняттях використовую посібники, роздатковий матеріал, технологічні картки (схеми-малюнки), мультимедійні презентації, звуковий супровід, розробляю власні проекти.
Програма дає можливість майже на кожному занятті реалізувати навчально-виховні завдання: формування творчої особистості, дружніх стосунків, відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги, творчого використання національних традицій.
Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надається значна перевага. Хоча у ході вивчення та засвоєння матеріалу студенти і працюють колективно, особлива роль в оволодінні курсом відводиться самостійній та індивідуальній роботі , насамперед, при виготовленні авторських моделей, конструкцій, проектів. Теми подано в порядку зростання складності матеріалу. Окремі теми (об’ємні конструкції, авторські моделі) розглядаються на різних рівнях навчання залежно від їхньої доступності опанування студентами .