Гурток «Умілі руки»

     Людина завжди намагалася оточувати себе гарними речами: в інтер’єрі, одязі, прикрасах, іграшках…  І для цього постійно вигадувала різні техніки та направлення в декоративно-ужитковому мистецтві.

     Художньо-естетичний напрямок декоративно-ужиткового мистецтва — один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують естетичні та практичні якості. Декоративне означає «прикрашати». Ужиткове ж означає, що речі мають практичне застосування , а не лише є предметом прекрасного.

 

У гуртковій роботі  студент  не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності та неповторності, він розвиває, доповнює знання й навички, вдосконалює їх, а разом і себе. Гурткова робота дає здобувачу освіти  шанс на самовияв, на прояв своїх ініціатив з подальшим впровадженням їх у практику. На сьогодні до числа найбільш актуальних проблем  освіти належить проблема змістовного наповнення. 

Особливий акцент у змісті  гуртка зроблено на  відродження українських традицій; залучення вихованців до заняття рукоділлям формує в них естетичний смак, повагу до рідної батьківщини, традицій свого народу, розвиває творчі здібності, бережливе ставлення до праці. Особливість полягає у вихованні у дітей почуття самосвідомості. Вміння помічати й розуміти прекрасне, цінувати його, створювати вироби своїми руками – це все збагачує духовний світ студента.

Під час роботи з виробами в учнів розвиваються старанність, працьовитість, формується творче ставлення до праці, виробляються певні навички та вміння, які можуть знадобитись у житті.

Мета не просто навчити гуртківців виготовляти вироби, а й показати їм  їх творчі можливості, стимулювати їх до власної творчої діяльності до самовираження та самовдосконалення.

Метою занять є формування компетентностей особистості у процесі технічної творчості.

          Основні заняття полягають у формуванні таких компетентностей:

  • пізнавальної: ознайомлення з основами технічної творчості, декоративно – ужиткового мистецтва, моделювання і конструювання; оволодіння поняттями, знаннями про матеріали та інструменти;
  • практичної: формування вмінь і навичок роботи з різними матеріалами та інструментами, прийомів виготовлення виробів і виконання технологічних операцій;
  • творчої: задоволення потреб особистості у творчій самореалізації; формування творчої особистості, її художнього смаку, пізнавального інтересу, творчої уяви, фантазії, емоційний, фізичний та інтелектуальний розвиток;
  • соціальної: виховання поваги до звичаїв і традицій українського народу, бережливого ставлення до рідної природи; розвиток позитивних якостей емоційно- вольової сфери (доброзичливе ставлення до людей, охайність і старанність у роботі).

       Навчання в гуртку допомагає  краще засвоювати матеріал багатьох шкільних предметів і навчальних курсів: «Художня праця», «Трудове навчання», «Мистецтво», а також інших.

 

       Заняття проводяться у формі групових гурткових занять із індивідуально-фронтальною роботою. Під час занять використовуються різноманітні методи навчання:словесні (лекції, бесіди, пояснення) і наочні (креслення, ілюстрації, схеми), практичні. Вагоме місце у навчальному процесі гуртка займають ігри, конкурси і вікторини, як методи стимулювання.

 

Програма гуртка містить у собі теоретичну та практичну частини.

   Для реалізації теоретичних завдань використовуються: розповідь, яка супроводжується показами ілюстрацій, бесіда з оглядом виробів та аналізом їхніх конструкцій.

   Практична частина роботи включає вибір зразка виробу(моделі); підбір матеріалів, з якого буде виготовлятися виріб; виготовлення та оздоблення виробу.

   Для виконання особливо складних робіт і в період підготовки до виставок  робіт проводяться індивідуальні заняття для найбільш обдарованих дітей.

На заняттях використовую посібники, роздатковий матеріал, технологічні картки (схеми-малюнки), мультимедійні презентації, звуковий супровід, розробляю власні проекти.

      Програма дає можливість майже на кожному занятті реалізувати навчально-виховні завдання: формування творчої особистості, дружніх стосунків, відчуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги, творчого використання національних традицій.

       Теоретичні заняття чергуються із практичною роботою, якій надається значна перевага. Хоча у ході вивчення та засвоєння матеріалу студенти і працюють колективно, особлива роль в оволодінні курсом відводиться самостійній та індивідуальній роботі , насамперед, при виготовленні авторських моделей, конструкцій, проектів. Теми подано в порядку зростання складності матеріалу. Окремі теми (об’ємні конструкції, авторські моделі) розглядаються на різних рівнях навчання залежно від їхньої доступності опанування студентами .