Важлива роль у вихованні учнів, розширенні й поглибленні їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій виховній роботі у позанавчальний час. Таку роботу називають позакласною та позашкільною.
Під керівництвом викладача-методиста з практики Валентини Куриляк у ЗОШ І-ІІІ ст. № 20 ім. О.Духновича здобувачі освіти 2 курсу групи Ж спробували себе у ролі вихователя ГПД.
За час проходження практики здобувачами освіти були проведені класні години, етичні бесіди, екскурсії, обговорення книг, свята, змагання, конкурси, колективні творчі справи та ін.
В умовах сучасної школи особливого значення набуває формування в учнів у процесі позакласної та позашкільної роботи мистецьких інтересів, виховання естетичних почуттів, любові, емоційного ставлення до природи, розвиваються і такі риси особистості, як колективізм, відповідальність за доручену справу, акуратність та наполегливість.
Позакласній виховній роботі завжди приділялася значна увага з боку багатьох вчителів, методистів і вчених. У методичній літературі існує багато визначень позакласної роботи. Більшість авторів вважають, що позакласна вихована робота – це навчальний процес, що реалізовується в позаурочний час понад учбовий план і обов’язкову програму колективом вчителів та учнів.

