Реалізація методів навчання у початковій школі: практичне спостереження студентами курсу “Методика технологічної освітньої галузі”

       У рамках проведення практичного заняття з навчальної дисципліни “Методика технологічної освітньої галузі”, викладачами предметної (циклової) комісії образотворчого мистецтва та трудового навчання – Басараб В. В., Король Н. В., Куцик О. Г. – було організовано педагогічне спостереження уроків у початковій школі з метою аналізу способів реалізації методів навчання.
       18 квітня 2024 року здобувачі освіти третього курсу спеціальності 013 “Початкова освіта” відвідали Мукачівський ліцей № 11, де мали змогу наочно спостерігати за реалізацією методів навчання, закріплювати теоретичні знання та знайомитися з організацією освітнього процесу в умовах Нової української школи (НУШ) з навчального предмету “Технології і дизайн”.
       В ході уроків вчителі застосовували різноманітні методи навчання, передбачені методикою технологічної освітньої галузі. Особливу увагу було приділено об’ємній аплікації, яка спрямована на розвиток творчих та практичних навичок учнів, що допомагало студентам краще зрозуміти важливість і ефективність використання інтерактивних та творчих підходів у навчанні.
        Так, 3-Б курс під керівництвом Куцик О. Г. спостерігав за уроком М. А. Пинзеник (2-А клас), присвяченим об’ємній аплікації на тему “Котики-воркотики – це вербовий цвіт”. Аналогічний урок за темою “Ніжний бузок”, проводила Н. С. Гудивок (2-Б клас), де його спостерігали здобувачі освіти 3-Г курсу. Студенти 3-Ж курсу під керівництвом Король Н. В. вивчали підходи до проведення уроку “Технології і дизайн” класоводом Янчик Л.Є. (2-В клас) на тему “Котики-воркотики – це вербовий цвіт”. 3-Н курс під керівництвом Басараба В. В. спостерігав за уроком “Смачне чаювання”, проведеним вчителем-класоводом М. С. (3-А клас).
       В ході спостережень студенти розвивали професійні та особистісні компетентності, в тому числі здатність до критичного аналізу, комунікаційні навички, здатність до рефлексії та самовдосконалення. Особливий акцент робився на розвиток міжособистісних взаємодій та здатності до адаптації в освітньому середовищі, що є ключовими для успішної педагогічної діяльності.
         Здобувачі освіти і викладачі предметної комісії висловлюють щиру вдячність педагогічним працівникам Мукачівського ліцею № 11 за співпрацю та активну участь у реалізації освітнього процесу. Взаємодія з досвідченими вчителями, їх підтримка та наставництво неоціненні і сприяють формуванню міцної професійної основи для майбутніх педагогів.