ГРАФІЧНА ПРОДУКЦІЯ ДИТИНИ ЯК ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ У ДИТЯЧІЙ ПСИХОЛОГІЇ

   Чи замислювалися ви, як багато дитина «розповідає» про себе, просто взявши до рук олівець? 13 листопада 2025 року в межах навчальної дисципліни «Дитяча психологія» студенти 3 курсу дошкільного відділення під керівництвом викладача Старової Юлії занурилися в дослідження дитячої творчості як важливого інструмента розуміння розвитку дошкільника.
   У рамках теми «Психологічна характеристика діяльності дошкільника та формування передумов до навчання» студенти зібрали малюнки дітей молодшої, середньої та старшої груп. Під час заняття викладач і студенти працювали в режимі активного взаємодіалогу: розглядали, порівнювали, дискутували, зіставляли спостереження й формували спільні висновки.
     Особливо цінним став аналіз реплік, які діти промовляли під час малювання:
«Що мені намалювати?»,
«Подивись, що вийшло!»,
«А це схоже?»
    У цих запитаннях студенти разом із викладачем шукали ключі до розуміння мислення, емоційності та мотивації дошкільника. У процесі групового обговорення ми виокремлювали характерні риси кожного вікового етапу: від експресивних, емоційних мазків молодших дітей – до більш структурованих, сюжетних і деталізованих малюнків старших.
    Спільна аналітична робота дала студентам можливість побачити, як дитячий малюнок перетворюється на діагностичний інструмент, що дозволяє оцінити рівень розвитку, особливості сприймання, форму мислення та емоційні стани дитини. Такі заняття стають простором професійного зростання, де майбутній педагог навчається працювати не лише з малюнком, а й з особистістю маленького автора, уважно й науково осмислюючи кожен штрих.