ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ДІАГНОСТИЧНОЇ ПРАКТИКИ: ДОСВІД НА БАЗІ ВСП «ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ МДУ»

   У період з 31 березня по 27 квітня2025 року на базі Відокремленого структурного підрозділу «Гуманітарно-педагогічний фаховий коледж Мукачівського державного університету» проходили діагностичну практику студентки 4 курсу, групи П-4, спеціальності 053 «Психологія» освітнього ступеня «Бакалавр» Мукачівського державного університету — Дідо Андріана Юріївна та Гузинець Вікторія Олександрівна.
   Практична підготовка відбувалася під керівництвом практичного психолога коледжу, кандидата психологічних наук Старової Юлії, яка забезпечила студенткам методичну підтримку, фахове консультування та умови для якісного опанування професійних навичок.
      У ході практики студентки:

  • ознайомилися зі специфікою діяльності практичного психолога в закладі фахової передвищої освіти, основними напрямами його роботи, завданнями та етичними принципами професії;

  • вивчили структуру та вимоги до ведення психологічної документації, зокрема журналів, протоколів, психолого-педагогічних характеристик тощо;

  • опрацювали ключові нормативно-правові акти, що регламентують діяльність фахівця у сфері психологічного забезпечення освітнього процесу;

  • набули практичного досвіду у відборі та застосуванні психодіагностичних методик, адаптованих до тем власних курсових досліджень:
    — «Психологічні засоби подолання стресу»;
    — «Дослідження
    Я-концепції особистості в юнацькому віці»;

  • провели діагностичне обстеження, здійснили обробку отриманих результатів, провели їх інтерпретацію з урахуванням вікових і соціальних особливостей обстежуваних.
        Здобутий досвід дозволив студенткам поглибити знання з психодіагностики, розвинути аналітичні здібності, сформувати первинні професійні вміння, пов’язані з оцінкою психоемоційного стану особистості та застосуванням інструментарію психологічної діагностики в освітньому середовищі.
        Практика стала важливою ланкою професійного становлення майбутніх фахівчинь, які, спираючись на отримані знання, зможуть надалі ефективно реалізовувати психологічну підтримку особистості в освітніх установах різного типу.