Відкрите заняття з вибіркової дисципліни «Композиція і дизайн в образотворчому мистецтві початкової школи»

       В епоху цифрових технологій, коли межі між традиційним мистецтвом і сучасними технологічними рішеннями стають все менш помітними, навчальний процес вимагає нових підходів і методик. У цьому контексті викладачка предметної (циклової) комісії образотворчого мистецтва та трудового навчання Білик О.В. провела відкрите заняття з вибіркової дисципліни «Композиція і дизайн в образотворчому мистецтві початкової школи» для здобувачів освіти ІІІ курсів спеціальності 013 «Початкова освіта».
       Метою заняття було ознайомлення здобувачів освіти із сучасними цифровими інструментами та методами в образотворчому мистецтві, які можуть бути застосовані у початковій школі. Особлива увага приділялась практичному застосуванню сучасних технологій в образотворчому мистецтві та дизайні, використанню графічних редакторів, можливостей штучного інтелекту та їх впливу на процес навчання і розвитку творчих здібностей учнів.
       Викладачем розкрито основи роботи в графічних редакторах та інтеграцію штучного інтелекту в образотворче мистецтво.
       Представлено широкий спектр інструментів, серед яких Canva, Microsoft Copilot, Leonardo AI, Playground, Suno. Ці сервіси відкривають нові горизонти для навчання та викладання, дозволяючи здобувачам не лише ефективно використовувати цифрові інструменти для створення візуального контенту, але й глибше розуміти принципи композиції та дизайну.
       Окрім технічних навичок, важливим етапом стало вивчення можливостей штучного інтелекту в освіті. Здобувачі освіти дізналися як AI може допомагати в адаптації навчального матеріалу під індивідуальні потреби учнів, автоматизації рутинних процесів оцінювання та навіть створенні унікальних художніх творів, які можуть слугувати натхненням для творчих проєктів.
       В ході заняття студенти отримали завдання розробити творчі проєкти: моделювання книги з ілюстраціями різних жанрів для молодшого школяра.
       Проєкт демонструватиме як цифрові технології можуть збагатити традиційні форми навчання. Майбутні вчителі використовують графічні редактори та інструменти штучного інтелекту для створення ілюстрацій, які відповідають різним літературним жанрам та темам, адаптованим для молодшого шкільного віку.
       Заняття відкрило перед студентами нові можливості для розширення меж образотворчого мистецтва та дизайну в освітньому процесі. Використання інструментів Copilot, Canva та ін., AI сервісів, демонструє зростаючу роль технологій у формуванні сучасного освітнього середовища, що стимулює творчість, інноваційність і підготовку здобувачів освіти до викликів майбутнього.