Академічна доброчесність у системі внутрішнього забезпечення якості освіти на спеціальності 035 «Філологія»

     Питання академічної доброчесності стали основними у розмовах про вищу освіту та науки. Найбільшою проблематикою академічної доброчесності сьогодні набуває плагіат.

     З метою ознайомлення здобувачів освіти з відповідальністю за порушення академічної доброчесності у ВСП «ГПФК МДУ» зі здобувачами освіти «Українська мова та література» було проведено семінар «Відповідальність здобувачів освіти за порушення академічної доброчесності. Роль викладачів та студентів у формуванні культури академічної доброчесності».

     Гарантом ОП «Українська мова та література», науковими керівниками курсових робіт було повідомлено майбутнім філологам-україністам  види академічної доброчесності учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності:

  • повторне проходження оцінювання курсової роботи, контрольних робіт, заліку, екзамену;
  • у системі запобігання академічного плагіату в якості критерію оригінальності робіт використовується показник рівня оригінального тексту у відсотках, отриманих за допомогою програмно-технічних засобів перевірки на плагіат і зменшений на відсоток правомірних запозичень.

     Для наукових, навчально-методичних, науково-дослідних праць встановлюється рекомендована шкала оцінювання залежно від кількісного показника рівня оригінальності для випускних кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти.

      Здобувачам освіти було повідомлено про заходи, спрямовані на дотримання академічної доброчесності для здобувачів освіти.

  • Самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання. Особливої уваги здобувачів освіти звернуто на ці заходи для осіб з особливими освітніми потребами.

      Ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

  • Посилання на джерела інформації;
  • Дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • Надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використанні методики досліджень і джерела інформації.

       Здобувачам освіти надані корисні посилання з академічної доброчесності (загальні правила академічної доброчесності).

Марина Паук