28 вересня 2020 року в конференційній залі ГПК МДУ відбувся виховний захід на тему: «Психологічний вплив казки на учнів з особливими потребами у педагогічній спадщині В.Сухомлинського». Форма заходу – відеоурок. Викладач предметно (циклової) комісії педагогіки, психології та фізичного виховання, кандидат психологічних наук – Старова Юлія Василівна. У відео було висвітлено психологічну роль казки як засобу виховання та навчання учнів з особливими потребами. Продемонстровано роздуми В.Сухомлинського про казку та її значення для особливих дітей, досвід роботи педагога з такими дітьми у Павлиській школі; розкрито різноманітність форм роботи з казками, психотерапевтичний вплив казки на дітей; прочитано власну казку «Нана», інсценізовано казку Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». В рамках заходу студентами було написано і видано збірник казок, оповідань, замальовок із життя дітей про самовиховання почуттів, розумовий розвиток, збагачення духовного життя молодої людини з особливими потребами. Також після заходу волонтерам було передано подарункові пакети та іграшки для дітей з особливим потребами у малозабезпечені сім’ї.
Вивчення феномена виховного впливу казки у педагогічній спадщині В.Сухомлинського дає підстави зробити висновки про доцільність та дієвість використання кращих з них для виховання та навчання дітей з особливими потребами. Використовуючи казки Сухомлинського в поєднанні з іншими методами виховання, можна досягти того, що діти старшого дошкільного віку йдуть добре підготовленими до школи. Школярі будуть вміти логічно висловлювати свої думки, фантазувати, мати широкий словниковий запас. Але праця над творами казками – це не лише розвиток мовлення, а й самовиховання почуттів, розумовий розвиток, збагачення духовного життя молодої людини.





